Straipsniai

Kaip reikia ruoštis nėštumui?

Kuo toliau, tuo daugiau porų vaikelį planuoti pradeda iš anksto. Tačiau neretai jo planavimas apsiriboja tik skaičiavimais, kada geriausia pradėti vaikelį kviestis. O vertėtų dar ir šį tą įprastiniame gyvenime pakeisti.

Vit D3, B9 reikšmė žindančiai

Išsekusiam po gimdymo moters organizmui sustiprėti neturi trūkti įvairių vertingų maisto medžiagų, o tarp jų – vitaminų ir mineralų, kurių žindančiai mamai reikia daugiau, kad užtektų ir mažyliui. Ypatingai svarbūs vitaminai D ir B9 ( folio rūgštis), atkreipti dėmesį į juos pravartu dar ir todėl, kad užtektinai šių vitaminų gauti su maistu praktiškai neįmanoma. Ir nors įrodyta, kad vitamino D į motinos pieną patenka nedaug, jis svarbus dar dėl to, kad nuo jo priklauso kitų vitaminų pasisavinimas žindančios moters organizme, o visų jų reikiami kiekiai turi patekti į motinos pieną. Todėl žindymo periodu gydytojai pataria šių vitaminų vartoti papildomai.

Kodėl nėštumo metu ypatingai svarbus vitaminas D?

Visos mamos žino, koks svarbus vitaminas D vaikui ir neabejoja, kad šio vitamino būtina duoti papildomai nuo gimimo. Tačiau rūpintis, kad vitamino D netrūktų gimusiam vaikučiui, būsima mama turi pradėti dar besilaukdama.

Žindymas

Kūdikiui pagaliau saugiai atvykus į šį pasaulį, jūsų rūpesčiu tampa suteikti jam meilės, šilumos ir, žinoma, maisto. Statistika byloja, kad net 97 proc. mamų gali žindyti savo mažylius, tad šansai, kad jums nepasiseks – labai menki.

Svarbieji vitaminai, kurių trūksta daugeliui nėščiųjų

Apie tai, kad folio rūgštis yra itin svarbi planuojant vaikelį ir jau pastojus, mokslas yra pateikęs daug neginčytinų įrodymų. Folio rūgštis didina pastojimo tikimybę, saugo motiną nuo mažakraujystės nėštumo ir žindymo laikotarpiu.