Nėščiosioms trūkstant vitamino D, jų vaikų kaulai gali būti silpnesni

Australijoje atliktas tyrimas nustatė, kad jei nėščiosioms trūksta vitamino D, ateityje jų vaikų kūno masė gali būti mažesnė.

Kaulų audinių formavimasis vaikystėje yra labai svarbus, kad vėliau kaulai būtų sveiki, o senatvėje išvengtų osteoporozės. Vaikystėje kaulų audinys susikuria sparčiau nei jis nyksta, tačiau perkopus per 30 metų, šis procesas tampa atvirkštinis. Todėl svarbu, kad vaikystėje ir ankstyvoje paauglystėje susidarytų daug kaulų audinio.

Vitaminas D vaidina svarbų vaidmenį kaulų sveikatai, kadangi padeda įsisavinti kalcį. Kol kas nėra ištirta, kiek reikia sukaupti vitamino D, kad jis padidintų kaulų tankį gyvenimo pradžioje arba vėliau.

Šiuo tyrimu Australijos mokslininkai siekė nustatyti, kaip vitaminas D nėštumo laikotarpiu galėtų lemti vaikų kaulų masę.

Mokslininkai daug metų stebėjo 341 motiną ir jų pagimdytus vaikus. Aštuonioliktą nėštumo savaitę buvo ištirti vitamino D kiekiai tiriamųjų organizme. Nustatyta, kad 37,7 proc. moterų vitamino D turėjo nepakankamai.

Vaikams sulaukus 20 metų amžiaus, buvo išmatuotas jų kaulų mineralinis tankis. Palyginę šiuos duomenis su jų mamų kraujo tyrimo rezultatais, mokslininkai pastebėjo, kad vitamino D nepakankamumas susijęs su mažesniu kaulų tankiu.

Nepakankamai vitamino D turėjusių moterų vaikų kaulų mineralinis tankis buvo 2,7 proc. mažesnis palyginti su vaikais, kurių motinos vitamino D turėjo pakankamai.

„Mes darome išvadą, kad vitamino D nepakankamumas nėštumo laikotarpiu yra siejamas su mažesne vaikų kaulų mase. Todėl vėliau gyvenime šioms atžaloms gali būti didesnė kaulų lūžių tikimybė", rašo tyrimo autoriai. Jie pažymi, kad reikia atlikti daugiau panašių tyrimų.

Tyrimo ataskaitą paskelbė JAV leidžiamas žurnalas „Journal of Bone and Mineral Research".

Prieš kelerius metus panašūs rezultatai gauti Jungtinėje Karalystėje ištyrus 198 motinas ir jų vaikus, kai jie sulaukė 9 metų amžiaus. Tame tyrime vitamino D trūko beveik pusei nėščiųjų, ir britų mokslininkai savo tyrimo išvadose be kita ko pažymėjo, kad ypač žiemos laikotarpiu nėščiosios turi pasirūpinti gauti pakankamai vitamino D.

Vitaminu D pakankamai apsirūpinti užtektų 10 minučių pabūti saulėje, tačiau toliau nuo pusiaujo esančiose vietovėse (ir Lietuvoje) to padaryti neišeina. Vidurio Europos ekspertų kolegija parengė naujas vitamino D vartojimo šioje Europos dalyje rekomendacijas. Kolegija siūlo tokias vitamino D paros norams: kūdikiams iki pusės metų amžiaus - 10 mikrogramų (µg), kūdikiams nuo pusės metų iki metų - 10-15 µg, vaikams ir paaugliams - 15-25 µg, suaugusiems - 20-50 µg, nėščiosioms - 37,5-50 µg.Taip pat pateikiamos rekomenduojamos paros normos didesnės rizikos grupėms: neišnešiotiems kūdikiams - 10-20 µg, nutukusiems vaikams - 30-50 µg, nutukusiems suaugusiems - 40-100 µg, dirbantiems naktį - 25-50 µg.

Šaltinis: www.mpga.lt

Atsiliepimai

Vartojusių Difolin, Difolin+ produktus atsiliepimai

Gabija

Difolin


Vitamino D trūkumo problemą išsprendžiau ilgą laiką vartodama vaistininkės rekomenduotą maisto papildą Difolin. Šį produktą pirkau ir vartojau galvodama tik apie vitamino D atsargų papildymą organizmui, tačiau tuo pačiu metu iš tiesų gavau dvigubą naudą. Šiandien dienai su vyru planuojame naujos gyvybės atėjimą, todėl labai džiaugiuosi ir esu rami, gavusi tokį naudingą vaistininkės patarimą profilaktiškai papildyti folio rugšties atsargas kartu su vitaminu D, kurios yra itin svarbios ir reikalingos viso nėštumo laikotarpiu.

Rita Lilienė

Difolin+


Ilgą laiką jaučiau nuovargį, aktyvumo stoką, silpnumą, atsikeldavau ryte jau pavargusi, visą dieną galvojau tik apie tai kaip kuo greičiau atsigulti. Nuotaika dažnai būdavo subjurusi, jaučiausi susierzinusi, trūko kantrybės. Vaistinėje pasiūlė Difolin+ preparatą, kadangi kaina buvo prieinama, nutariau išbandyti. Rezultatą pajaučiau jau po gerų dviejų savaičių, pirmiausia ne taip sunku buvo rytais atsikelti, ilgiau išlikdavau darbinga, vakarais galėdavau sau leisti paskaityti knygą. Po truputį gerėjo nuotaika ir gyvenimas vėl tapo spalvotas.

Julija Žižė

Difolin+


Žinokit tikrai, pastebėjau, kad labiausiai su šeima pradėjome mėgautis natūraliais vitaminais iš gamtos, eko daržovėmis, riešutais, uogomis. Bet pasirodo, to nėra gana, visi žinom, kad ir nusipirkti, kartais tingisi, o kasdien vis tas daržoves ar riešutus valgyti nesinori. Todėl rekomenduoju visoms planuojančios nėštumą ir žindančioms mamoms, visada pasirūpinti savo ir kūdikio sveikata. Šįkart rinkausi Difolin+ vitaminus sukurtus, pagal ginekologų rekomendacijas. Jis pilnas ne tik geležies, bet ir vitaminų B12 ir B9 (folio rūgšties), kurie apsaugo nuo anemijos!

VISI ATSILIEPIMAI





Kur įsigyti

Difolin, Difolin+ maisto papildų teiraukitės visose vaistinėse






Turite klausimų?